Tekniska motgångar

Åskovädret igår söndrade adaptern till min dator och frysboxen... finns inte mycket publiceringsdugligt att säga om det. Nu sitter jag och skriver på en för två år sedan pensionerad laptop, som har mera virussmittor än en hel hälsovårdscentrals patienter har sammanlagt. Den är alldeles omöjlig att göra någonting med. Det är ett under om jag lyckas få ut det här inlägget. Det kan ta 10 minuter bara att öppna webbläsaren. I morgon måste jag skaffa en ny adapter. Frysboxen i sin tur, den är en föredetting. Vi har släpat in en pensionerad version av den också. Vi har fått en av samma granne som jag fick cykeln av, den jag målade. Frysen har stått i höladan ett par år så den var fräsch! Nu surrar den så sött på verandan. Hoppas den inte tar eld innan jag hunnit skaffa en ny...
Hur som helst, så är det bra att ha mångdubbelt av allt. Den principen kör vi med här.
Det gäller allt från skördetröskor till frysboxar. Alla är de gamla as, som när som helst kan svika en. Då är det bra om man bara kan ta följande!

Kommentarer

Populära inlägg