Klovharun

Ute är vädret så eländigt det kan bli. Ösregn och åska. Så jag började drömma mig bort. Närmare bestämt till Klovharun. Jag läste nyss ett reportage i månadsbilagan till Helsingin Sanomat och blev inspirerad.

Jag besökte Klovharun 2008 och tänkte dela med mig av mina bilder. Det är ett alldeles underbart ställe och jag förstår Tove Janssons kärlek till skäret i fråga, till hundra procent. Vem skulle inte vilja tillbringa somrarna där? Kanske inte den som längtar till ölterrasser och golfbanor, men den som uppskattar lugnet och närheten till naturen torde nog stortrivas. Där skulle jag gärna sitta en sådan här kväll, när det stormar och åskan går. Det skulle vara mäktigt. När jag var där var det en strålande fin sommardag och bra så, för det är svårt att ta i land där vid blåsigt väder.













Så där, en bit sommar mitt i mörka, regniga natten. 
Någon gång skall jag nog hyra stugan för en vecka...

Kommentarer

Populära inlägg