Vad ska man tro?

Jag vet inte vad man ska tro om Dodis krämpor...
jag är nog inte övertygad om att det har blivit bättre. Sämre är det inte, men inte märkbart bättre heller. Veterinären sade att jag skulle ta kontakt på nytt i slutet av veckan om det inte märks någon förbättring, och jag är illa rädd att jag måste göra det. Skit också. Jag vill att hon blir bra och jag vill definitivt slippa sticka henne mera. Imorgon får hon sista sprutan av den här kuren, men jag antar det blir fler om hon inte blivit bättre innan fredag.
Flere jag har pratat med verkar också tro att det här nog kan bli ett återkommande problem för Dodis.
Det låter lite deprimerande.


Servicen på skördetröskan har fortsatt med justering av bromsar och koppling. Bettet har också fått sig en lite vässning. Vi har också äntligen sått en liten åker som det var meningen att så som betesvall redan i våras. Det kunde man däremot bara drömma om då. Åkern har varit så våt att vattnet ställvis stått mellan plogtiltorna ända tills nu. Att det regnade 50 mm på några timmar för ett par veckor sedan hjälpte ju inte heller. Nu var vi ändå tvungna att ta itu med eländet till åker om det ska finnas en chans att vallen hinner gro före vintern.
Hur den övervintrar är ju sedan en annan sak. Det är i alla fall värt ett försök. Om det lyckas och åkern torkar upp kan vi släppa ut lammen där i nästa sommar, om inte får vi så om den på våren och vänta ett år till.

Kommentarer

Populära inlägg