Morgonstund i lagården.

Mina morgnar börjar alltid med en sväng till får och höns. Fåren får hö och friskt vatten, hönsen får en skopa havre och foder- och vattenpåfyllning.
Det här skulle gå att sköta mycket snabbt, men jag fastnar nog allt som oftast vid fåren om jag bara har tid. Nu när Saga har diarré måste jag förstås hålla lite extra koll på läget och morgonproceduren tar längre tid eftersom det ska blandas magmedicin och salt+sockervatten och prövas alla tänkbara sätt att få det i henne. Idag verkade skiten lite fastare, så hoppeligen blir det bättre nu. Som jag skrev igår, har jag lite försummat fotograferandet, så jag tog kameran med mig idag.


Som jag skrev här, har vi samma problem med Freja som med Boris. Det blir ett svart hål på fotot. Boris har ju ändå gula ögon, men det har förstås inte Freja, så hennes ansikte syns inte.
På bilden nere till höger visar hon upp sig lite tydligare.


Här kommer den omtalade svarte mannen, observera den vita svanstippen som fungerar som en lanterna.


I rättvisans namn måste jag ju ha en bild på de stora damerna också. 
De ger sig inte tid att posera.

Kommentarer

Populära inlägg