Höststämning

Det blev en fin kväll efter vår dagliga skur...
Vi hann tröska en dryg timme innan regnet var här igen. Bittert. Det räcker ju inte att det håller upp på förmiddagen, för då är allt så vått av dagg att man bara får vänta att det torkar upp. Om det mot förmodan hinner göra det, så är det senast i det skedet som det börjar regna igen. Det finns förstås mycket annat att göra också, men när man är inställd på att tröska, så vill man inte göra någonting annat. Så är det bara.
I kväll har jag i alla fall börjat på ett nytt tovnings-projekt. Det var en vän som undrade om jag skulle kunna göra en julkrubba, och jag blev helt mega-inspirerad. Skulle aldrig ha kommit på tanken själv, eftersom mina tankar sällan går till Jesus-barn och dylikt. Idéen är ju ändå helt super och min tanke är att man skall kunna skaffa de delar man vill ha och samla ihop så många figurer man vill ha i sin krubba. Jag håller nu på med prototyper och så småningom dyker det upp bildbevis.

För att inte helt fastna i julfunderingar i det här skedet av hösten gick jag ut på en kvällsrunda med kameran. Här kommer lite favoriter i repris d.v.s. fåren, Boris och stranden.
Speciellt fåren får jag aldrig nog av att fotografera, fast jag kan tro att andra tycker att de där fejsen har vi sett redan till lust och leda. Voj, voj, säger jag till det. Skämt åsido, men nog är dom ju ändå så söta och goda! ;) Och posera kan dom dessutom.

                         
             Ullis                                             Tovis                                            Dodis



Den Sällsynta Skärgårds-Boran, mera familjärt kallad Boris, stortrivs vid stranden. 
Idag gick han med mig som en hund dit och tillbaka.


På bilden ovanför visar han tydligt att "Nåja matte, nu har du sett din solnedgång, nu går vi hem och äter!" Han är ett lite otacksamt fotograferings motiv. Oftast blir det bara ett svart hål på bilden. Han är ett svart hål annars också. Allt man serverar honom försvinner nämligen som i tomma intet. Ibland försvinner han själv också för långa tider, men härtills har han alltid kommit tillbaka.

Kommentarer

Populära inlägg