Shopping...

... är inget för mig mera. I alla fall inte kläder. 
Jag gjorde ett försök idag när jag var i Helsingfors i ett helt annat ärende, men nej, det går inte. Vad har de gjort med kläderna? Har de grävt fram något gammalt restlager från -86? Håhå, säger jag bara. Visst kan det hända att där någonstans bland eländet hänger något fint plagg också, men när första intrycket är att man hamnat i en 80-tals Benny Hill Show, då orkar jag inte mera. Den som har levt igenom det en gång redan, vill inte klä sig i de kläderna på nytt. 
Husbonden konstaterade att det kommer att se hemskt ut på stan i sommar och jag kan inte annat än hålla med. Formlösa, brokiga polyesterblusar i de fulaste mönster man kan tänka sig kombinerat med t.ex. ett par lysande gröna tights och en knallblå väska av plast. Fattas bara den där solskärmen med genomskinlig plastskärm i någon läcker neonfärg. 
Fast den finns nog säkert också att köpa igen. Vackert? Det är upp till var och en att avgöra. Det här är ju ingen modeblogg så jag borde vara tyst. Tack och förlåt.

Kommentarer

Populära inlägg