Reslust

I brist på vettigare sysselsättning satt jag och tittade på gamla fotografier. Det är roligt att minnas platser man sett och saker man gjort. Det är inte alltid lika roligt att bli påmind om hur man sett ut men som tur har jag oftast fotograferat själv, så jag är sällan på bild.
Jag får alltid en otrolig lust att resa bort den här tiden på året. Vet inte vad det beror på. Kanske det bottnar i att vi ofta reste till Kanarieöarna på sportlovet när jag var liten, eller kanske det bara är det att jag har tillräckligt av vintern och längtar efter sol och värme. Det resonemanget håller inte heller helt, eftersom just vårvintern är den bästa vintern när isarna bär och solen börjar värma. Hur som helst så fastnade jag vid bilder från mitt favoritresemål, Italien. Det landet kan man inte få tillräckligt av.

Jag tror jag har bilder från alla årstider, men det får bli vår den här gången.
Toscana i april, I love it!


Cinque Terre, Liguria, rekommenderar skarpt!


När jag fotograferade de här hönsen hade jag ingen aning om att jag en dag skulle ha egna.

Det här är en Maremmano-abruzzese, en italiensk vallhund. En sådan hade vi i familjen för dryga tio år sedan, men då hade vi inga djur att valla. Jag drömmer förstås om att ha en igen... Hunden på bilden ser ut att tycka att jag borde låta den tugga på sitt ben i fred.

Santa Maria del Fiore i Firenze, min favoritstad.


Jag har säkert tusen Italienbilder och det är ju bra, för med det liv vi nu lever 
så får jag nöja mig med att titta på bilder när jag får reslust. 


Kommentarer

  1. Underbara minnen!! Dit ska vi tillbaka hördu du!! Det är ett löfte! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa-a! Verkligen, tänk så mycket skoj vi har haft! Och än är det ingalunda slut, det är också ett löfte! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg