Flunssig och trött

Jag har dragit på mig årets första förkylning. Den hade jag bra kunnat vara utan. Allt känns lika segt som snoret i näsan. Vädret hjälper inte heller, grått, blött och trist. Jag har sytt inkontinenssimbyxor hela dagen och det är alltid lika trist det med. Det är konstigt hur trögt det är att komma igång efter jul och nyår. Speciellt med allt sådant som man måste göra.
Jag skulle nog hur bra som helst kunna ta itu med lite nya tovningsidéer, måla lite med pastellkritor och sy någonting i klädväg o.s.v. Idéerna har en tendens att kläckas i rasande fart då när jag måste göra någonting annat. Det är väl rätt vanligt i och för sig.



Jag har inga nya bilder att komma med så det får bli en gammal bildserie på husbondens och mitt första gemensamma husdjur, kameleonten Lemina. Hon såldes som pojke och skulle heta Lemmy men visade sig sedan vara en flicka och då måste hon döpas om.
Hon var ett litet djur med en stor personlighet. Tyvärr lever hon inte längre. Efter henne har det ju blivit ett och annat husdjur till.



Kommentarer

  1. Inkontinenssimbyxor? Är det nån business du håller på med?

    SvaraRadera
  2. Jo, det är simbyxor för mänskor som går i bassängterapi. Jag skrev kort om dem här: http://livetpanedergard.blogspot.fi/2012/10/maten-vi-ater.html

    SvaraRadera
  3. Hmmm för Lemina. Jag skulle antagligen ha varit livrädd för en sådan sötnos. Tack och lov har vår ungar inte önskat en kameleont:) Fast personlig ser/är den säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var nog ingenting att vara rädd för! Men visst finns det kanske gulligare husdjur! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg