Sportlovstider

Här i södra Finland firas det sportlov den inkommande veckan. Typiskt nog är vädret inte så värst medgörligt och snö finns det inte heller mycket att hurra över. Det är tur att det är OS i Sochi så folk kan spendera sportlovet på soffan framför tv och ändå känna sig sportiga. Vinterspelen är mycket intressantare än sommarspelen, tycker jag. Det går liksom mer undan. Ta t.e.x. skeleton, helt sjukt och störtlopp likaså. Så har vi ishockeyn förstås, den är ett lite känsligt ämne och höjer lätt blodtrycket på många soffidrottare. Jag som inte är intresserad av sport överhuvudtaget har märkt att jag ofta väljer OS-sändningarna om jag sätter mig vid tv:n. Antagligen för att allt annat är ännu tråkigare än sport.
Jag tycker programmen blir bara sämre och sämre hela tiden. Det visas repris på repris och filmerna är minst femton år gamla och samma film visas dessutom på flera olika kanaler inom loppet av bara några veckor. Sedan har vi ju de här så kallade reality-serierna där man antas vara intresserad av att dag ut och dag in följa med amerikanska ungdomars festande, miljonärfruar, poliser, brandmän, bilmekaniker o.s.v. Jag hoppas de som gillar de här programmen är medvetna om att de inte alls är så "reality" som man vill låta påskina.
De följer nog allt som oftast ett manuskript som vilken annan serie som helst.



















Här är en ny färgvariant av halsduken och en helt ny grej, vet inte vad man ska kalla den. Det är bara fantasin som begränsar hur man använder den. Vill man inte hänga den på sig kan man ju ha den som gardinhållare.




Kommentarer

Populära inlägg