Fredag och hockey

Det är lite stillsamt här på bloggen just nu. Det beror mest på att jag spenderar all min lediga tid i "ateljén". I praktiken betyder det sena kvällar och att jag långt efter midnatt stupar i säng helt utmattad utan en tanke på att blogga. Jag har så många idéer jag vill testa och eftersom våttovning är så arbetsdrygt, så går timmarna utan att jag märker det. Eller njaa, det känns nog i armarna när man stått och gnuggat och klämt en hel kväll, men utöver det är det bara roligt.
I morgon är det då fredag igen, med ishockey och Voice of Finland, precis som förra veckan. Ishockeyn kommer att bli en pärs när Finland möter Sverige i semifinal. Vet inte hur det har blivit så, men ni kan säkert alla instämma i att det är någonting speciellt med det upplägget. Det känns helt enkelt extra fint att vinna Sverige. Att förlora mot dem är förstås också alldeles extra jävligt men det ska vi ju inte göra i morgon, eller vad? Sssch... Vad är det för svagt mummel jag hör från andra sidan "potten"? Det måste vara någon rikssvensk läsare som är av annan åsikt? ;)

Kommentarer

Populära inlägg