Frågeutmaning

Jag satt och kollade några bloggar och upptäckte att Bettan har utmanat mig att svara på en lista med frågor.
Det gör jag så gärna så!

1. Var skulle du helst vilja vara just nu?
Med risk för att verka väldigt tråkig måste jag svara det allra första jag tänkte när jag läste frågan: Här. Alltså hemma i köket. Elden sprakar i köksspisen, regnet rinner på fönsterrutan och jag behöver inte vara någon annanstans. Skönt.

2. Vilka utmaningar och hinder ser du just nu i ditt liv?
Det största hindret just nu är min allergi som börjar göra sig alltför påmind. Jag har inte skrivit om den alls tidigare, för ni vet... "syns inte, finns inte". Nu är det nog ändå ett faktum att jag måste fundera och överväga noggrant hur jag vill att min framtid och framtida hälsa ska se ut. Jag vet ju in i minsta detalj hur jag ville att den skulle se ut, men nu håller allergin på och krossar den bilden. Utmaningen blir att hitta inspiration att måla en ny.

4. När blev du senast riktigt överraskad?
Det var en svår en... Aah, just det! Det var nog när baggarna stod på alldeles fel ställe och smaskade i sig havre för brinnkära livet. Ni kan läsa mer om det här.

5. Vad gör du helst då du inte jobbar?
Är det sommar så hoppar jag helst i båten och åker iväg till en öde ö och stannar där så länge jag kan. Är det vinter så njuter jag bara av lugnet, sitter i köket och dricker kaffe och läser en gammal tidning som blivit på hälft, går ut och gå i skogen eller på isen.

6. Vilket fortskaffningsmedel föredrar du?
Det blir nog bilen, tyvärr. Bussen kan man glömma. Det går så få turer och det är fem kilometer till hållplatsen.

7. Hur överlever du novembermörkret?
Tja, egentligen är det inget större problem. Det var nog mycket värre då jag bodde i stan ett par år. Då kände jag mig alldeles sysslolös och instängd i dysterheten. Nu finns det så mycket man kan göra och dessutom är det skönt med en månad då man kan tillåta sig lite mer tid på soffan under fliten.
(När jag läser vad jag skrev inser jag att många måste ju tänka precis tvärtom, men det är det som är det fina i kråksången.)

8. Har du en favorit tv-serie? Vilken/vilka?
Jag följer inga serier regelbundet, däremot tittar jag nog på diverse talangjakter i sång och musik. Typ Idol, The Voice o.s.v.

9. Vad skulle du vilja lära dig?
Kompa på gitarr när jag sjunger, och på piano också. Nu kan jag lite ditåt, men alldeles för knaggligt för att någon skulle orka lyssna.

10. Om du hade makt att ändra på något i världen, vad skulle det vara?
Då skulle det bli Den Stora Matreformen! Finland skulle vara så självförsörjande som det bara är möjligt vad gäller mat. All spannmåls- och husdjursproduktion skulle vara lönsam både för producenten och konsumenten. Ingen skulle behöva välja utländska fuskprodukter. De stora kedjorna skulle få "se sig" med sina manipulerande utpressarmetoder. Alla skulle vara mätta och belåtna med färska, fräscha, inhemska varor i sin små, trinda magar.





Kommentarer

  1. Oj va fin blogg Sussi! Ja blir ju riktit avis :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men det ska du nog inte behöva bli! Du kan nog själv också! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg