Dörrkrans

Jag har alltid beundrat folks fina dörrkransar så idag har jag gjort en egen. Det är mitt livs första, så det är en prototyp som kräver en hel del förbättring, men i det stora hela är jag nöjd. Närmare jul kanske jag fäster någonting tovat och rött på den.
Jag gjorde stommen av hönsnät men var för noga med nätet vilket jag straffades för senare genom att hela kransen blev för slattrig och inte hålls rund när den hänger.
Jag funderade en stund på hur jag ville att kransen skulle se ut, men när jag sedan gick för att samla material var det sist och slutligen hemskt enkelt att välja. Allt vackert som i skogen finns. Granris, tallkvistar, vitmossa, lingonris och ljung.


I söndags unnade vi oss en liten minisemester och åkte iväg till Flamingo Spa. Där har vi inte varit förut trots att det ligger bara ca 45 minuter bort. Med facit på hand kan man säga att Nådendal Spa är och förblir den överlägsna favoriten, men Flamingo är också helt okej. Speciellt avdelningen med 20 års åldersgräns, där det är tyst och mysigt med stämningsfull musik och dämpad belysning. Utsikten från hotellrummet var inte riktigt vad man ser här hemma när man tittar ut. Det enda gemensamma skulle väl vara månen isåfall.

Kommentarer

Populära inlägg