Julhandel

Jag överlevde, med nöd och näppe. Jag har till och med varit och handlat två gånger sedan jag skrev sist. Det har blivit lite glest mellan inläggen på bloggen, men det är bara tillfälligt! Det är tomteverkstaden som tar min tid men jag börjar ana ett slut på det. Det skulle gälla att vara flitig ett par dagar ännu...
Som sagt har jag varit och handlat två gånger, men ändå köpt bara två julklappar. Så det lönar sig inte att vänta sig någonting fint och dyrt! Men vad har jag köpt då? Jo, mat.
I mängder. Mat tycker jag om. Speciellt julmat, det kan jag äta ända till nyår. I år har jag tänkt överträffa mig själv genom att göra lådorna själv. Få se hur det slutar. Jag köpte nog faktiskt ändå några små färdiga lådor, att ha någonting att ta till i nödfall.
Nej, nu tillbaka till ulltottarna, alltså tovningen. Ulltottarna ute i lagården ska också ha ett ämbar varmt vatten till natten.


Kommentarer

  1. Gratulerar till din överlevnad. Wish me luck, jag skall på fredag. Inte en julklapp har jag ännu. Jag har sådan ångest så jag förtränger allt. Imorgon är det ju trots allt först torsdag;).

    SvaraRadera
  2. Haha, tack!
    Voj stackars människa... på fredag... när stan kommer att vara som förbytt och lika full av folk som Stockmann på Galna Dagar. Oj nej, bevare mig från sånt! Men lycka till! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg