Utrikeshandel

Gräset växer så det knakar och det börjar bli hög tid att få ut fåren på bete. Vi har bara en färdigt inhägnad hage och vi behöver en till så idag har jag beställt elstängsel. Tackorna skall beta på en åker där vi inte kan sätta upp ett permanent stängsel så det måste bli elnät som är lätt att flytta. Jag har ingen erfarenhet av elstängsel, om man inte räknar farmors kohage för 30 år sedan, så det har varit en del nytt att sätta sig in i. Jag är typen som skall jämföra priser och väga för och emot i en evighet, så det tar tid. Problemen löste sig när jag till slut hittade en firma som lovar att "Wir lösen jedes Weidezaun-Problem!" Upp till bevis, att priserna är hälften av vad samma grejer kostar i Finland passar mig och min börs utmärkt.
Att beställa saker man ingenting vet om på ett språk man har glömt är ju lite utmanande, men nu borde jag ha ein sehr kräftiges Batteriegerät, Elektrozaunnetz mit Doppelspitze och en Zaunprüfer på kommande. Få se...
Vet inte om jag vågar säga det högt men Tovis har varit feberfri idag så håll tummarna!
På bilden ligger Aino och myser. Hon har ett lite lustigt utseende, precis som mor sin.


Adam vilar middag med sin mamma. Han är så otroligt söt och god och kärvänlig, så jag är alldeles såld. Han har dessutom världens gulligaste lilla bräkande ljud. Det stämmer liksom inte ihop med hur stor och knubbig han har blivit. Han bräker så svagt och försiktigt med ett frågande tonfall som stiger på slutet. Han och Algot är bästisar. Algot ser lite hyena-aktig ut med en konstig hållning och långt nackhår. Han smyger sig ofta bakifrån på Saga och stjäl mjölk när hon äter. Blir han upptäckt får han sig en rejäl knuff.

Kommentarer

Populära inlägg