Försommar

Den 16 april skrev jag om väntan och idag slog det mig plötsligt att det jag då väntade på är ju här nu! Egentligen till och med delvis förbi. Tänk så fort tiden går när det händer mycket. Det känns som en evighet sedan jag gick och väntade på islossning, lamningar och vårbruk. När jag jämför bilderna från idag med dem jag tog då, så kan jag bara än en gång konstatera att jag är glad över att vi har fyra årstider. I och för sig skulle det inte skada med mera sommar, men skulle man uppskatta det på samma sätt då? Jag tvivlar.
Allt är så otroligt grönt den här tiden och det doftar helt härligt. Vi ska spendera veckoslutet i skogen för vi har 2100 granplantor att plantera. Jag kan lätt komma på tristare saker att göra en försommarhelg! ;)


Den här lille vännen väntar kanske på att komma ut på bete.

Kommentarer

Populära inlägg