Nya skor

Nej, inga vårskor här inte. Det ser nog ut som att det är de här som gäller länge än. Jag resonerar som så, att genom att jag köper snöskor nu, så kommer våren säkert lite fortare. Bara för att göra harm, liksom. Hoppas bara den inte genomskådar mig, för då går jag väl i de här smidiga, små dansskorna ända tills det blir dags att dra på "gyllene skor" den 27 april.
Det har faktiskt varit relativt varmt de senaste dagarna men nätterna är fortfarande så kalla så snön smälter olidligt långsamt. Det strålande solskenet under veckoslutet lämpade sig förstås ypperligt för att sitta inomhus på skolbänken från morgon till kväll... Eller sitta och sitta, min arma rygg ville helst inte sitta alls, så jag fick stå och trampa rastlöst istället. Det är envist det här ryggskottet. Annars var det en riktigt trevlig kurshelg igen. Vi diskuterade bl.a. gårdsturism och olika företagsformer och beskattning. Det sistnämnda låter förstås inte så trevligt men det är väl ett nödvändigt ont.


Holken väntar på invånare, men den får nog vänta länge än.


Kommentarer

Populära inlägg