"Nu haver jag haspat"

"Nu haver jag haspat, nu haver jag haspat precis överallt!" Precis som Emil har jag nu haspat hönshusdörren och Trisseboa. Kycklingarna sover på rad, uppflugna på fönsterbågen. Bilden blev mörk, för man kan ju inte börja blixtra dem i ögonen när de ska sova...
Igen blev det en fin, fin kväll. Jag var ut en sväng med kameran och cyklade ner till stugan. Där blev jag varmt mottagen av ett gäng måsar, som mycket högljutt lät mig veta, att när jag inte har visat mig härtills i sommar, så ska jag hållas borta också i fortsättningen! Inget ärende ute på deras lilla ö inte! Jag tog inte deras skrik så allvarligt utan passade på att ta några bilder på dem istället. Solnedgången skulle ju förstås också förevigas, det var ju det jag var där för.



Jag tog också några bilder längs vägen och när jag kom hem kollade jag att allt var som det skulle hos fåren, pratade lite med dem och bara lyssnade när de mumsade i sig hö. Det är ett så rogivande ljud! Sedan var det hönsens tur, allt i sin ordning där med, så nu kan också jag gå till kojs. Gonatt.

Kommentarer

Populära inlägg