Jag blir så förgrömmad!

Låt mig måla upp ett scenario. Du sitter i din fina bil på väg till ditt sommarställe. Musiken strömmar ur högtalarna och du äter en glass, en påse godis eller dricker en burk "limsa".
Du är snart framme, bara en knapp kilometer kvar av den slingriga grusvägen. Glassen tar slut, karamellpåsen är tom och "limsan" är uppdrucken. Du trycker på knappen och fönstret öppnas, ett svisch men handen och skräpet flyger ut genom fönstret och landar vid vägrenen. Du åker lugnt vidare och kommer fram till din stuga där du antagligen noggrant brukar sortera ditt avfall och ta det med dig till stan när du åker hem. Hur tänker du egentligen?
Var gick det fel? Om du kan slänga skiten vid vägen, där du ändå måste se den varje gång du åker förbi, så kan du ju lika väl slänga den på din egen gård när du kommer fram? Eller vad, ska vi säga så? Bra, tack!
Nu hoppas jag ju verkligen att du som läser det här inte gör på det här viset, men tyvärr finns det en hel del idioter som gör just precis så här. Det gör mig så förbannad att jag nyss var nära att lägga upp en skylt, med en inte helt politiskt korrekt text, vid vägen, och hänga upp skräpet under skylten. Det gick ändå snabbare att bara plocka upp det, men inte tamme tusan är det min uppgift! Trevligt veckoslut, by the way, också åt alla sommargäster! :)

Kommentarer

  1. Tack för titten inne på min blogg!. Kul film med dina höns och tuppen. Håller med dig, om nedsmutsningen i vår natur!.Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det var en gång en bonde som tröttnade, sparade skräpet och skickade det hem till skräparen till JUL. Tog nämligen upp bilnumret. Kanske en skylt med bilnumret om du såg det i stället? Bli radikal!
    Det är obegripligt hur många skräpar. Ser just nu en hög skräp på vår privata bakgård och det var inte vi som lämnade det efter oss.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Man blir väl tvungen att ta till tuffare metoder...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg