Snyt och snörvel

Så var den här, höstflunsan. Tack, tack.
Jag hade klarat mig bra utan den också.
Nu borde jag då passa på att njuta av att få lata mig, med godtagbar orsak, men det är så svårt. Jag är inte tillräckligt sjuk för det. Det ska vara feber för att man ska kunna ligga på soffan, och det har jag inte. Nu borde jag göra någon vettig inomhussyssla istället, som att tova till exempel, men ullen får näsan att rinna ännu mer, så näe... Jag kunde ju förstås städa lite, men jag tror nog att jag är för sjuk för det.
Jag borde också tvätta fönstren, men det är jag nog absolut för sjuk för. Vet inte om jag någonsin blir tillräckligt frisk för den sysslan. Jag har födelsedag på tisdag, så både städning och fönstertvätt skulle vara på sin plats innan dess. Bakning också förstås.

Nåväl, allt har sin tid. Så också tedrickning och nygräddat jästbröd, för det har jag faktiskt lyckats få till stånd idag. I och för sig är brödet ännu i ugnen och glömmer jag dit det, så är det ju ingenting värt att skryta om.



Kommentarer

Populära inlägg