Min morgon

Det var en så extra fin morgon idag, så jag tog kameran med ut på morgonrundan. 
Egentligen började jag redan inne i köket för det var så fint ljus.


De stackars djuren fick vänta på morgonmålet medan jag fotade. 
Här kommer en serie vi kan kalla "mor & dotter".

Ullis & Ava


Freja & Alva

Dodis & Aino alias Pricken


Tovis & Asta


Lamm liknar sina föräldrar lika mycket som barn gör det. Inte enbart till utseendet utan också kroppsspråk och beteende. Jag var inte ut efter att fota likheter, men när jag gick igenom bilderna var det så skrattretande tydligt vem som hör ihop med vem.
Kanske det bara är jag som ser det, men...

Jag har väl inte skrivit ett ord om hönsen i sommar, 
men de lever nog fortfarande och Boris likaså, fast han verkar död på bilden!



Kommentarer

Populära inlägg