Några ord om knott

För att inte avvika alltför mycket från den rådande negativa linjen här på bloggen, så vill jag säga några välvalda ord om knott. De hör f*n till. Punkt slut. Det må sen vara knott eller svidknott, vem hinner artbestämma medan de håller på och biter, men svider och kliar det gör det utav djäveln. En halvtimme i hagen den här tiden på dygnet, en vindstilla kväll, får en att tro att huvudet står i brand. Öron, tinningar och panna pryds av knölar och bulor som ser ut som hornbörjan. Det skulle ju i och för sig inte vara konstigt om det började växa horn på en när man i ilskan står där och pjäskar för brinnkära livet. Jag vill inte alls tänka på hur mycket djuren lider av dem. Det var allt jag hade att säga om det. I morgon lovar jag att jag skriver någonting positivt... om jag skriver.

Kommentarer

Populära inlägg