Tidsfördriv

Det är väl bara att konstatera att det här julivädret lämnar mycket att önska. Jag får väl erkänna att jag hade drömt om en semester med sol och värme, varma klippor och hav. Enligt prognoserna är det långt ifrån det vad jag kommer att få. Vad gör man då? Det är lätt hänt att man blir lite bitter och inåtvänd medan dagarna bara går, en efter en och plötsligt är semestern slut. Det är konstigt hur stor skillnad det är på att göra ingenting i fint väder och på att göra det i dåligt väder. Njutningsfaktorn är definitivt inte den samma. Idag gick tre timmar åt till att slå gräset som vuxit sig för högt under elstängslen i hagarna, och där var det med den här dagen. Resten har bara försvunnit någonstans till ingenting. Visst finns det massor av saker som borde göras, men det gör inte saken bättre precis. Snarare tvärtom, det stressar mig eftersom jag inte har någon lust att göra dem. Jag vill ha fint väder och får jag inte det så gör jag ingenting, typ... så vuxet och förnuftigt tänker jag idag i alla fall. Kanske det blir en bättre dag imorgon.
Jag försöker hitta på alternativa tidsfördriv och plockade fram pastellkritorna och började på ett porträtt på salig Freja. Risken är överhängande stor att det aldrig blir klart för vägen dit är väldigt lång.


Kommentarer

Populära inlägg