Ny passion

Tänkte berätta om min "nya" passion, men sedan insåg jag att det är ju ett och ett halvt år sedan den slog till och jag har säkert minst 10 nyare passioner redan. Hur som helst, jag gick och anmälde mig till en skulpteringskurs och sedan var det kört. Om jag fick välja fritt vad jag vill göra så skulle jag skulptera med levande modell dagarna i ända. Ojoj, så roligt det är. 

Det här är min första skulptur med levande modell. Skulpturerna är gjorda i en grov stengodslera.

Skulpteringen går till så, att modell svänger med ca. 10 minuters mellanrum så man ser en annan vinkel av samma ställning.

Den här är ett fritt arbete, utgående från en annan skulptur gjord med modell.
Skulpturen heter "Yksinäinen keiju", inspirerad av Chisus låt Yksinäisen keijun tarina. 

Skulpturen är till salu. Jag gör också skulpturer enligt önskemål och på beställning.
För tillfället går jag på en relief-kurs, där vi gör en relief och gipsform för att kunna duplicera den.

Skulptering är så härligt "fritt" jämfört med drejning, som kräver en annan slags koncentration. I och för sig brukar jag vara alldeles mör efter en skulpteringsdag, man jobbar så intensivt och får ju verkligen koncentrera sig där också för att det ska bli rätt.


Kommentarer

Populära inlägg