Röster från byn

Igår hittade jag en verklig pärla. En gammal C-kassett med ett bandat radioprogram från 1983. Jag har varit medveten om att jag och mormor medverkat i ett program om vår lilla by, men jag trodde inte att jag skulle hitta kassetten med inbandningen dryga 30 år senare. Programmet, som är nästan en timme långt, handlar om livet i byn och flere äldre mänskor deltar, bland dem min mormor. Eftersom det var hon som tog hand om mig på dagarna medan mina föräldrar jobbade, så kom jag också med på ett hörn. Jag fick mig många goda skratt när jag lyssnade på mig själv. Det märks nog att jag umgicks mest med vuxna mänskor, det kommer man inte ifrån. Jag verkar ändå inte ha lidit av tristess och ensamhet, i alla fall inte om man får tro mina egna ord. Ni kan ju lyssna själv...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg