Ny produktserie

"Malliston suunnittelu ja toteuttaminen" är yrkesprovet som fick mig att ta itu med något jag länge gått och funderat på: Att utveckla en serie produkter som ackompanjerar vår övriga business, d.v.s. honung och bivaxljus. Här är nu resultatet. En burk att gömma 450 g plastburken i, en ljusstake och ett ljus i burk, mugg+fat och en större skål. I samma stil finns nu också en citruspress.

För en som har väldigt svårt att bestämma sig var det ju på inga sätt enkelt att ta itu med det här. Jag kan ju inte välja hur jag vill ha det, oberoende vad det än gäller... Jag visste ändå hurudan form jag vill ha på muggen så då återstod bara att formge de andra produkterna utgående från det.

Jag ville ha en mugg med "midja" och sneddad nedre kant. Den här leran har så fin och varierande färg som bränd, så jag vill den ska synas lite mer än med en vanlig 2-3 mm oglaserad rand nertill, som ofta är knepig att få jämn. Sneddningen skapar en naturlig gräns mellan glasyr och botten.

Färdig mugg.

Fat.

Skål för t.ex. flingor.


I den här burken kan man gömma sin plastburk med honung och ändå ha den framme, nära till hands, utan att ens estetiska öga gråter. Om man av någon outgrundlig anledning inte äter honung, kan man ju förvara något annat i den. Rekommenderar ändå starkt just honung! Vilken honung kan ni gissa.

Ljusstaken följer samma formspråk. Här är min tanke att du själv kan dekorera den genom att fylla skålen med någonting som passar årstiden. Ett bivaxljus från ni vet vem, passar utmärkt i hålet.


Sist och minst ett ljus i burk. En liten trevlig grej att t.ex. ge i gåva åt någon, t.ex. sig själv. Burken kan användas till vad som helst efter att ljuset brunnit ner och burken putsats.

"Brekusetti" med bivaxljus i burk för att mysa till det lite.

Hela serien samlad, men den lär nog utökas med fler produkter, just wait for it...







 

Kommentarer

Populära inlägg