Bokslut

Det här är den tiden på året då jordbrukare och andra företagare sitter och vänder på sina papper och verifikat och försöker få det att gå ihop på skattebjörnens blanketter. Hujedamej, säger jag.
Jag vill göra som björnen på bilden och gömma mig i ett traktorhjul. Det är beundransvärt att det finns mänskor som frivilligt väljer att jobba med sådant och ännu till gör det åt andra! Utan dessa härliga mänskor skulle jag vara alldeles gråhårig redan. Tack och lov är vi alla olika. För mig utgör det en alldeles tillräckligt stor utmaning att få räkningarna betalda i något så när tid och hålla ordning på alla kvittenser och andra viktiga papperslappar. Jag har inget emot papper om jag får rita på det, men skattebjörnen blir inte glad om jag fyller de tomma raderna med blommor och krumelurer. Han vill ha siffror. Och jag tål inte siffror. Så därför måste någon annan fylla i mina papper. Så är det bara.


Jag efterlyser mera "laid-back attitude" hos skattebjörnen också!



Kommentarer

Populära inlägg