Härligt vinterväder


 '

Hästen Nepsu med sin matte i dimman.


Det är någonting som ser så fel ut på kattskrället. Han ser ut som om han hade alldeles för många och för klumpiga ben, som en tecknad figur.



Det var inte alls min mening att Boris skulle vara med på alla bilder, men vad kan man när han följer en som en hund i spåren...Dessutom passade han på att göra sin bestyr i ett av mina spår. Här håller han på och gömmer bevisen.


Nu är jag ju inte så blåögd att jag tror att han hänger med för att han gillar mitt sällskap. Nej, han avskyr att plumsa i snö. Han är helt enkelt vrålhungrig och väntar bara på att jag ska ha fotat färdigt, för sedan finns det ju en chans att jag ger mat åt honom. Han vet av erfarenhet att jag väldigt fort kan glömma det om jag inte ser honom hela tiden.

Kommentarer

Populära inlägg