Jag är Fru nu!

Tänka sig! Jag är fru, hustru, maka och äkta hälft. Idag har vi har varit överlyckligt gifta i tio dagar. Trots att livet och vardagen går på som innan, så känns nog allt ändå lite bättre, lite roligare, lite festligare på något vis. Ringen glittrar på fingret och påminner om den lyckligaste dagen i livet. Härligt. Ringen var min mors vigselring och den har fyrtio år på nacken. Det känns bra att bära den.
Själva bröllopsdagen kommer att förbli i vårt minne som den bästa dagen någonsin. Visst, det var mycket kaotiskt och stressigt in i det sista, men när häradsskrivaren steg in vid halv fem var allt klart för bröllop om man än hade kunnat tvivla ett par timmar tidigare.
Nu vet ju alla som känner mig att jag är en sista minuten mänska, men samtidigt också lite perfektionistisk och petnoga. Det är inte alltid en bra kombination, men jag har lärt mig att pruta på mycket eftersom det helt enkelt inte går att få allt perfekt i sista minuten. Vi ville ha ett bröllop som skulle likna oss, och det lyckades vi med i alla fall. Vigseln skedde under ett gammalt äppelträd i trädgården. Klänningen hade jag tovat själv och buketten gjorde jag av ängsblommor, havre, timotej och lite kvickrot. Kvickroten är man ju också lite gift med som eko-odlare.



















Jag sjöng Håll mitt hjärta när vi gick fram till "altaret", ett gammalt bord som min morfars far gjort. Jag är döpt vid samma bord.


Efter vigseln var det dags för ett litet ärevarv med gamla Grålle. Pappa skjutsade oss från trädgården till ytterdörren där jag på traditionellt vis blev buren över tröskeln.



Inne var det dukat för fest. Sovrummet fick också bli matsal. Glas och tallrikar fattas på bilden ovan, medan blommorna fattas på bilden under. Vi tycks inte ha tagit en enda bild innan när allt var klart.



Min gudmor hade bakat supergoda jordgubbstårtor. Brudparet på kakan var äkta vintage. Samma par stoltserade nämligen också på mina gudföräldrars kaka på 70-talet.

Efter middagen fortsatte festen i trädgården med körsång och levande musik och dans på gräsmattan. Hade jag fått välja hade den kvällen aldrig tagit slut. 



Vi vill ännu en gång tacka alla som hjälpt till för att göra vår dag så fin som den blev! Ni vet vem ni är! Vi vill också tacka alla korister som var här och uppträdde, bandet och alla gäster för att ni förgyllde vår dag med er närvaro. Tusen tack!

Kommentarer

  1. Vad roligt! :) Grattis från Larsmo!

    SvaraRadera
  2. Grattis, vad fina ni är! Den där klänningen var minsann något utöver det vanliga, jag som provade tova på en kurs i våras är mäkta imponerad! Vilken passform och så tunn och fin du fått den. Ett konstverk helt enkelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det blir ett inlägg om klänningens tillkomst senare!

      Radera
  3. Så vacker du är! Grattis till giftermålet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg